Lassan egy hete már, hogy véget ért a háromnapos őrület, az idei autós szezont immár hagyományszerűen, hivatalosan is megnyitó Carstyling.hu Tuning Show 2010. A mind méreteiben, mind felhozatalában az eddigi csúcsot jelentő rendezvényünk immáron nem csak hazánk legnagyobb autó kiállításává, hanem a régió legnagyobb tuning eseményévé nőtte ki magát, nemzetközi szinten is!

Az immáron 5. évfordulóját ünneplő show minden téren méltó emléket állított a jubileumi alkalomnak. A tavalyihoz képest autókban, standokban, újításokban és színvonalban is messze többet sikerült nyújtani mind a látogatóknak, mind a kiállítóknak - mindez pedig nagyban köszönhető volt annak a soha nem látott összefogásnak is, ami körülölelte a rendezvényt ebben az évben. Talán a válságból való kilábalás előszeleként, vagy csak az alkalom fontossága előtti tisztelet jegyében, de aki csak kint volt, apait-anyait beleadott annak érdekében, hogy 2010. ezen a téren már a siker éve legyen: a kezdet pedig vitathatatlanul remekül sikerült!


A rendezvényt támogató hazai és nemzetközi cégek talán a leglátványosabb felhozatalt mutatták be eddigi történetünk során. Közülük – többek között – kiemelten említhető az Alpine, Zenec és a Ground Zero magyarországi disztribútora, aki öt, itthon soha nem látott külföldi demóautóval jelent meg a rendezvényen. Szintén Pazar felhozatallal, hatalmas területre érkezett az AutóhifiPont hálózat - avagy a Hifi Station Kft, aki a számos új hazai építés mellett egy igen exkluzív német demóautóval, a macAudio Nissan 350Z-vel.

A legnagyobb standot ezúttal Pioneer építette, egybekötve az alkalmat az év első hangnyomás versenyével is, melyre idén először a beltéren kerülhetett sor. A hazai építések mellett több gyönyörű amerikai nagyvas is helyet kapott, nem véletlenül: itt parkolt ugyanis idei sztárvendégünk, a Tolvajtempóból ismert Shelby Eleanor GT, melybe egyébként szintén a márka jegyében épült hifi installáció!

Szintén gigantikus standon, idén először jelent meg rendezvényünkön a Kenwood és a Kicker márkák hazai forgalmazója, az Automap Kft. Több, először nálunk debütáló demóautójuk mellett nem hiányozhatott a közönségkedvenc mélyláda-szék sem, melyben bárki benevezhetett egy röpke frizuraigazításra.


Ígéretünkhöz híven, ez évben a luxus tuning és a legdrágább kategória is hatványozottan képviseltette magát a Tuning Show-n. Exkluzív autók terén idén a Pappas Auto alkotta a legmaradandóbbat: számos márkája mellett hazánkban nem csak elsőként mutatta be a Mercedes legújabb nagyágyúját, az SLS AMG Gullwing-et, de – ha kis létszámban is – végre nálunk is kiállításra kerültek olyan neves európai tunerek munkái, mint a Carlsson, vagy a Brabus!

Folytatva a sort, az immáron öt nagy nemzetközi márka hazai képviseletét ellátó BMWay Design Kft négy csúcsra hangolt példányt állított ki a propelleres márkából, egytől egyig a világhírű Lumma Tuning égisze alatt. Mindezen túl, több új példány is a show-n debütált a gyönyörű Breyton kerekekből.

Nem utolsó sorban, nálunk debütált a hazánkba frissen bevonuló, világhírű kit-car márka, a Caterham, a nagy értékű, gyönyörű sport- és luxusautókról pedig a Nissan Gablini, a Nano-Bionic, és természetesen állandó partnerünk, a Shaker Cocktails gondoskodott. Nem lehetett azonban hiány épített amerikai autókból sem, elsősorban a Zsaneer Customs, valamint a KES Mustang jóvoltából.


Színültig megpakolt standdal érkezett rendezvényünk egyik fő támogatója, az East Block csapata, nem kis felhajtással és csaj-felhozatallal jelent meg a Tuning Show hivatalos energiaitala, a Playboy Energy Drink, valamint az egyik legszebben kivitelezett standot tudhatta magáénak partnerünk, a BG Tuning, aki a mutatós installáció mellé hatalmas akciókkal is készült. Hosszasan lehetne még sorolni az egyes kiállítókat, annyi biztos, hogy a rendezvény több, mint 120 standjának szinte mindegyike tartogatott maradandó élményeket a látogatók számára!

Idén a meghívott külföldi vendégautók terén is emberesen belehúztunk, bátran kijelenthető, hogy az eddigiek közül a 2010-es volt a leginkább nemzetközire sikerült kiállítás. Köszönhetően aktív részvételünknek Európa legjelentősebb tuning rendezvényein, idén összesen nyolc ország épített autócsodáiban gyönyörködhetett a nagyközönség! Habár a rendezvényt megelőző havas időjárás – főleg az északi tájakról – több autót is visszatartott, így is csaknem 100 különleges építést láthattunk vendégül, szerte a kontinensről, Lengyelországtól egészen Szlovéniáig. Külön köszönet illeti a cseh TuningSalon.cz, valamint a német East Side Stylers csapatát, akik együttesen csaknem a vendégautók felét prezentálták – nem is kevés sikerrel.

Külön dicséret illeti a hazai klubokat is, melyekből a tavalyi véleményekből okulva sokkal többet hívtunk meg az idei show-ra. A már állandó vendégnek számító Cult-Hungarian és az idén is gyönyörű autókkal érkező VS Tuning Club mellett a legjelentősebb felhozatalt szintén egy konszern-beli csapat, a VW Club Sopron hozta a helyszínre, az újdonsült autók közül a nemzetközi zsűri pedig kettőt is elismerésben részesített. Szintén új jelentkezőként állított ki a Road Hogs, a National Tunerz, valamint a Street Tuning Club Hungary csapata, ebben a felállásban. Hazai magán autók terén minden eddiginél több meghívottunk volt, bár azt is hozzá kell tenni, hogy sajnos számos igazi gyöngyszem nem lett készen az idei kiállításra.


A jubileumi alkalomra programok terén is igyekeztünk minél színesebb, és az eddigieknél érdekesebb kínálattal készülni. Ezek közül a legnagyobb újítást az élő tuning autóépítés
A szerencse egy fehérgyarmati hölgynek, Szűcs Ágnesnek kedvezett, aki jövő héten, ünnepélyes keretek között már át is veheti az igazán ütősre sikeredett Volkswagent – a nyereményhez ezúton is gratulálunk, valamint sok örömet kívánunk az autóhoz a jövőben!
jelentette, melyre nem csak hazánkban, de a kontinens legnagyobb rendezvényein sem igazán volt még példa. Nem is csoda, hiszen aki már valaha épített autót, jól tudja, hogy három nap alatt ilyen szinten átalakítani egy gépjárművet gyakorlatilag a lehetetlennel egyenlő. Ami a show-n, három nap alatt a nézők szeme láttára végbement, szinte csak a jéghegy csúcsa: rengeteg szervezőmunka, pontos és precíz tervezés, egyeztetés előzte meg a Golf újjászületését, mely remek csapatunk, valamint támogatóink nélkül aligha valósulhatott volna meg. Ezúton is még egyszer nagy köszönettel tartozunk minden partnerünknek, akik jórészt a maximumot is túlteljesítve járultak hozzá a sikerhez! Támogatóink listáját ezen a linken találjátok, a G-Art csapatának írását olvasva pedig bárki betekinthet a kulisszák mögé, mennyire is nem volt egyszerű mutatvány a nyereményautó megvalósulása.


Szintén új műsorszámként debütált Trabarnával a StandUp comedy, melyre hazánk új autós apróhirdetési portálja, az Otomoto.hu jóvoltából kerülhetett sor. A Volkswagen Magyarország nem csak a Miss Hungary Touareg Team Bamakót-megjárt terepjáróját állította ki, de egyúttal a rendezvény speciális vendégeként a versenyen részt vett egyik szépségkirálynőt is bemutatta a közönségnek. Az Alpine, East Block, Avon, Misso és a CKM jóvoltából idén először rendeztük meg a Miss Carstyling szépségversenyt is. A versenyre számos jelentkező közül választottuk ki a tíz legszebb hölgyet, a műsorszám sikeréből ítélve pedig biztosra vehető, hogy a jövőben hagyományt teremtünk a megmérettetésből! A királynőnek járó címet, valamint laptopot és az East-Block és az Avon ajándékcsomagját egy félig kambodzsai származású hölgy, Ruzsnyák Anikó vehette át, aki egyben a különdíjként járó CKM fotózást is megnyerte.


A jól bevált programok közül idén sem maradhatott el a Playmate-ekkel tűzdelt Misso divatbemutató, valamint a világhírű FUEL Girls csapatának fellépése, mely az eddigi évek talán legkomolyabb műsorával, és legdögösebb lányaival készült a rendezvényre. A drift bemutatókat szintén a FUEL csapata, pilóták terén pedig a tavalyról ismert Buttsy Buttler, valamint egy Ír drifter, a Garage D-ből ismert Julian prezentált a nagyérdeműnek. Természetesen a hazai versenyzők is kitettek magukért, külön köszönet a Magyar Drift Szövetségnek, valamint a pilótáknak, köztük Holtság Gergőnek, Varga „Puci” Tamásnak, Zentai Sándornak, és kiemelten Radírnak, aki a pénteki bemutatók során a repülőgépét lekéső Julian helyett húzta a gumicsíkokat a pályára, a két Skyline R34 egyikével. Szintén nagy köszönet a driftautók karbantartásában jeleskedő tatabányai Euro Car Service csapatának, akik segítsége nélkül aligha kerülhetett volna sor bármilyen nemzetközi bemutatóra a három nap során!


A Streetfighter Show-t ez évben is a Demény testvérek produkálták, azonban idén már egy Smart-ot is bevetettek az ügy érdekében, amit nem egyszer két kerékre is tettek. Az egyedüli elmaradt műsorszám a lowrider show volt – bár a teljesen átépült autó a helyszínen ugyan kiállításra került, sajnos technikailag végül nem állt össze arra szintre, hogy bemutatózni lehessen vele. Persze, ahogy mondani szokták, ami késik, nem múlik...

Hagyományszerűen, a szezonnyitó rendezvény adott otthont az év első, és egyben legnagyobb autós szépségversenyének is, melyre 2010-ben már hatványozottan is ráillett nemzetközi jelző. A belga, magyar és német tagokból álló zsűrinek igencsak nehéz dolga volt, főleg a bent parkoló, profi kategóriás autók megmérettetése terén. Mindent beleszámítva, összesen 64 kupa és ajándékcsomag talált gazdára, a győztesek listáját pedig alább találhatjátok (sajnos az amatőrök közül többen nem jelentek meg a vasárnapi ünnepélyes díjátadón, így az Ő nevüket nem tudjuk feltűntetni)

Amatőr kategória

Best of Show: ??? – Volkswagen Passat

Top Car of the Show
Borbás Tamás – Peugeot 206
Oszlai Mihály – Seat Altea
Vida Zoltán – BMW M3
Bogár Ervin – Renault Twingo
Nagy Gergő – Audi TT
Keserű Róbert – Renault Clio
Rajka Zoltán – Polski Fiat
??? – VW Golf IV
??? – VW Golf IV
??? – Opel Corsa (szlovák)

Lowering: Adamec Gábor – Fiat Bravo
Wheels: Balla Milán – VW Golf IV
Paint ’n Stripes: Nagy Gábor – Citroen C2
Chassis: ??? – Opel Corsa
Spoilers: Major Balázs – VW Golf IV
I.C.E: Szilágyi Tibor – Honda Civic
Interior: ??? – VW Golf III
Engine-Exhaust: Molnár János – VW Golf II
Japanese: ??? – Honda Civic
European: Nagy Gergő – Audi TT Coupe
East: Fazekas Tibor – Skoda 120
Fast ’n Furious: Rehák Gábriel – Opel Calibra
CULT: ??? – VW Golf
DUB: ??? – VW Passat
Rat: Pilin Zsolt – VW Bogár


Profi kategória

Best of Show: Bíró István – Peugeot 206

Top Car of the Show
Végh Gábor – VW Polo Classic (VS Tuning Club)
Tóth Szabolcs – VW Golf II
Szabó Viktor – BMW Youngtimer (National Tunerz)
Kovács Péter – BMW E36 (VS Tuning Club)
Nyúl István – VW Passat (VW Club Sopron)
Dolhai Krisztián – Opel Calibra
Helling Gary – Mercedes „E” BMW-look (East Side Stylerz)
Balogh Péter – Seat Leon Cupra
Hudák Zsolt – Opel Calibra
Karasz Milan – Suzuki Swift

Lowering: Pavelka Martin – VW Golf II (TuningSalon.cz)
Wheels: Vízi Tamás – VW Golf II (Cult Hungarian)
Paint ’n Stripes: Gengeliczky János – Audi TT
Chassis: Virág Tamás – Ford Escort
Spoilers: ??? – Audi 80 (Crazy Tuning Club Romania)
I.C.E: Hosszú Gergely – Toyota Yaris
Interior: Oláh Dávid – Audi A3 (VW Club Sopron)
Engine-Exhaust: Ondra Zerny – VW Golf I (TuningSalon.cz)
Japanese: Marosi Zoltán – Honda Civic
American: Zsaneer Customs – El Camino
European: Frank Gábor – Citroen Pickup a’la Wood
East: Adam Kralik – Skoda 120 (TuningSalon.cz)
Fast ’n Furious: Lovro Kral – Honda CRX DelSol (LCS Unique Slovenia)
CULT: Végh Dániel – VW Golf II (VS Tuning Club)
DUB: Kuba Beltrani – Mercedes W144 (Tuning Kingz Poland)
Rat: Petr Matous – Ford Cortina (TuningSalon.cz)

Best Stand

1. Pappas Auto Magyarország
2. Pioneer Magyarország
3. BG Tuning CO.

Best Decoration

1. Cult Hungarian
2. VS Tuning Club
3. Opel Devils

Best Guest (helyezés nélkül)

- East Side Stylerz (DE)
- TuningSalon.cz (CZ)
- Tuning Kingz (PL)
- LCS Unique (SLO)

A győzteseknek ezúton is gratulálunk, a kupák mellé pedig a szépségverseny támogatói, az EAST BLOCK, az Alpine Magyarország, a MOTUL, a Slime, az Alphatuning és a Nano Bionic értékes ajándékait vehették át.

Végszóként, nehéz lenne összegezni mindazt, ami ez alatt a három nap, valamint az ezt megelőző hónapokban történt. Annyi biztos, hogy hihetetlen erőfeszítések árán, de az eddigi legnagyobb volumenű, és legjobban sikerült rendezvényünkön vagyunk túl – talán ez kezd az a szint lenni, amiért öt éve belevágtunk a kiállítások szervezésébe. Mindezt számos hazai és minden eddiginél több külföldi média, kiállító cég és a szakmában igencsak nagykutyának számító vezető is megerősítette: Európa egyik legjobb Tuning Show-ja, és egyben egyik legszínvonalasabb rendezvénye vagyunk, ami pedig már most biztos, hogy a jövőt tekintve ez elsősorban még erősebb nemzetközi felhozatalban fog megnyilvánulni!

Az elismerést mi sem bizonyítja jobban, hogy a nyolc ország vendégautói mellett összesen 19 jelentősebb külföldi médium vett részt (a hazaiakat megszámolni is nehéz lenne), és készített riportot/beszámolót a rendezvényről. Közülük a legbüszkébbek webes téren talán Ausztria legjelentősebb autós magazinja, az Auto.at látogatására vagyunk, akik ismét gigantikus kép és videó beszámolóval tiszteltek meg minket, TV-k terén pedig a német VOX TV-re, mely ötfős stábbal csaknem egy órás adást forgatott le az idei magyar Tuning Show-ról!

Végül, de nem utolsósorban pedig köszönjük minden látogatónak, kiállítónak és Nektek a sok pozitív visszajelzést – az elmúlt évek dörgedelmei után, azt hiszem a legnagyobb elismerést ezek a vélemények jelentik számunkra. Megállás pedig nincs: a jövő évi rendezvényen már most elkezdtünk dolgozni, az általatok említett hibákon, észrevételeken pedig – ahogyan eddig minden évben – igyekszünk javítani, hogy 2011-ben ne csak nagyobb, de még színvonalasabb rendezvénnyel várhassunk Benneteket.

Addig is, az év során számos rendezvényen találkozhattok velünk, főként, mivel április 10-től újra útjára indul a Carstyling.hu Show and Shine Tour, amely során egy, a 2006-os év nagysikerű szépségverseny-sorozatához hasonló megmérettetésre várunk minden haza tunert!

Minderről infók hamarosan az oldalon, a show-ról készült videó- és képanyagunk pedig még erősen feldolgozás alatt áll, így egyelőre be kell érnetek médiapartnereink alkotásaival (linkek alább) – választék azt hiszem, akad bőségesen ;)