Fast and the Furious Supra
A narancsszínű Toyota Supra a Fast and Furious első részének zászlóshajója, és a trilógia talán legismertebb négykerekű szereplője. Az autó sikertörténete 1998-ban kezdődött, eredeti tulajdonosa, Craig Lieberman ugyanis ekkor vásárolta meg az autót egy üzletembertől, teljesen gyári állapotában. Amit ma láthatunk belőle, az pedig az ő műve.
Craig, a N.I.R.A. (Import Drag Racing sorozat) igazgatójaként elsősorban promóciós célokra vette az autót, így nem coda, hogy számos ismert tuningcéget (GReddy, Eibach, Stillen, Clarion, NOS) is bevont a projectbe, akik a lehető legjobbat hozták ki az autóból. A Supra brutális erejét elsősorban egy speciális T-66-os turbo-rendszernek köszönheti, melyet nem más épített az autóba, mint Vinny Ten, a világ leggyorsabb Suprájának tulajdonosa.
Az 550 lóerős motor a NOS 100 lóerős nitró-szettjével egészül ki, mellyel együtt 650 LE leadására képes. A Supra igazi 10-sec-car: 10.9 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből az ¼ mérföldes távot, 0-100-ra 4 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 300 km/h. A sebesség kordában tartásához az AP Racing komplett fékrendszere került felszerelésre.
Az autó akkoriban még citromsárga színben, és 18" felniken pompázott, valamint természetesen az utastér sem maradt módosítások nélkül: az új kárpitozás mellett a Clarion egyedi installációja került beszerelésre, három monitorral, Playstationnel, valamint neonokkal megspékelve.
Az átalakított Supra az autókiállítások közkedvelt darabja lett, két éves turnéja során hat magazin címlapautója lett, mindemellett az Ultimate Street Car Challenge gyorsulási verseny első helyét is megszerezte 1999-ben - tehát nem csak szép, de igen gyors is volt kategóriájában. Ez az év elhozta a Supra számára a létező egyik legnagyobb elismerést is: Craig számos kupa mellett a Meguiar’s Hottest Car of the Year díjat is bezsebelhette.
Az igazi sikersztori azonban csak azután kezdődött: az autót 2000-ben az Universal Pictures választotta ki a Fast and the Furious film főszerepére, a forgatás előtt pedig számos további, elsősorban optikai módosításokat ejtettek rajta. Ekkor kapta pl. a lambo-narancs színárnyalatot, és a brutális BOMEX légterelő szettet, mely valóban a legújabb darabnak számított akkoriban. Gyakorlatilag a legelső darabok között volt, amit Japánból importáltak. A régi kerekek helyére 19" garnitúra került, a show jelleget pedig az egyedi matricázás tette még egyértelműbbé.
A film különböző jeleneteihez 5 db, az eredetivel teljesen megegyező verziót gyártottak az autóból, melyek a forgatás során egytől egyik megsemmisültek, csak az eredeti példány maradt meg, melyet ezután a film promóciójához használtak fel. Üléseiben a film főszereplői, Vin Diesel és Paul Walker egyaránt helyet foglaltak, a premier után az autó pedig több száz magazinban, és világszerte rengeteg rendezvényen szerepelt - ez az autó az, melyet mára már szinte minden autókedvelő ember ismer, és magán hordozza a film szereplőinek aláírását is: talán ennél nagyobb elismerés már nem is létezhet egy tuner számára.
A Halálos Iramban mozi indította be igazán a tengerentúlon is a japán autók kultuszát, a Supra régi és új valójában pedig egy örök példakép és jelkép marad a JDM fanatikusok számára. A legendás narancs gépezet jelenleg egy gyűjtő tulajdonában van, aki kizárólag kiállítások céljára használja az autót, annak ellenére, hogy még mindig is 100%-osan teljesít minden téren. A Supra értéke egyébként 150.000 dollárra becsülhető (kb. 27.000.000 Ft).
A Supra természetesen idén is a szezonnyitó Tuning Show 2008 díszvendége lesz, egy Fast and the Furious póló megvásárlása esetén pedig bárki lefényképeztetheti magát a volánnál!
Típus | Toyota Supra Fast and the Furious |
Évjárat | 2004 |
Motor / teljesítmény | |
Motor | Performance Factory Turbonetics T-66 turbó, Q-trim kompresszor |
Hajtás | Clutchmasters Stage III versenykuplung |
Elektronika | Greddy turbo timer |
Külső optika | |
Festés, dekor | Lamborghini Diablo Candy Pearl Orange fényezés |
Légterelők | Bomex lökhárítók és küszöbök |
Futómű | |
Felnik | Dazz/Racing Hart M5 Tuners, 19" |
Abroncsok | Yokohama AVS S1 285/30/19 hátul és 255/35/19 elöl |
Felfüggesztés | Eibach állítható magasságú/keménységű szett |
Merevítés | Eibach toronymeravítők |
Fékek | Stillen/AP Racing 14” verseny fékrendszer 6 dugattyús nyergek, bordázott/hűtött/lyuggatott tárcsák |
Utastér | |
Design | Stitchcraft Viper blue kárpitozás |
Ülések | Sparco Pista Racing ülések |
Kormány | Sparco sportkormány |
Műszerek | Greddy műszerek |
Multimédia | |
Fejegység | Clarion VRX8271 TV/CD |
Monitorok | Clarion VMA6481 6” wide screen |
Erősítők | 2 Phaze Audio TD1500 Tube Driver |
Hangszórók | 2 Image Dynamics 12” |
Egyéb | Egyedi neonozás és fénycsövezés |