Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Valami véget ért... a show utómunkálatai miatt kicsit megkésve, de szépen lassan minden téren visszatérünk a régi kerékvágásba. A már sokatok által várt összefoglalónkat pedig itt olvashatjátok hétvégi rendezvényünkről, már amennyit mi láttunk az egészből :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Igaz, egy mindenre kiterjedő összefoglalót viszont igencsak nehéz lenne összehozni, hiszen a több, mint fél éves szervezőmunka során rengeteg dolgot tettünk hozzá ahhoz a kiállításhoz, melynek ez az egész indult, időközben és még az utolsó pillanatban is számos tényező segítette, vagy nehezítette létrejöttét. Nehéz szavakba önteni mindazt, ami az elmúlt hétvégén történt, de egy biztos: az eddigi legnagyobb szabású rendezvényünkön vagyunk túl, és testközelből megtapasztalhattuk mit jelent, és főleg mivel jár egy ilyen méretű party-t összehozni. Az eddigi összes rendezvényünk együttvéve is szervezés szempontjából kb. egy osztálykiránduláshoz viszonyítható a mostanihoz képest, és mondanunk sem kell, rengeteget tanultunk a buliból a jövőre nézve is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kiállítás számunkra már szerdán elkezdődött, a helyszín berendezése, a molinózás, valamint a megfelelő technikai háttér megvalósítása rengeteg időt vett igénybe, így nem egyszer kint is éjszakáztunk a Hangárban, hogy minden időre készen legyen. A pénteki nap folyamán pedig folyamatosan érkeztek a kiállítók, persze nagy részük csak este, és akkor is teljesen egyszerre, így igen nagy volt a pörgés már ezen a napon is. Több, mint 100 autóval, összesen 49 tuningcég, 35 hazai és külföldi meghívott autó, valamint a Halálos Iramban filmek gépei kaptak helyet a pavilonban, melyet az utolsó négyzetméterig sikerült megtölteni. Az eredeti elrendezési tervhez képest az utolsó percben is jelentős változások történtek, míg végül sikerült a helyszínhez illő legoptimálisabb felállást eltalálni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A show sztárvendégei, a nagysikerű filmekben látható autók, valamint a két Nissan Skyline már pénteken megérkeztek, lepakolásuk pedig külön látványosság volt. Az autók mind saját lábukon gurultak le a trailerekről, valamint álltak be a helyükre, kellemes motorhanggal megtöltve a délutánt. Az autókra a csapat természetesen nagyon vigyázott, pedig nem titkolt célom volt, hogy valamelyikkel én állhassak a helyére :) Végül aztán az egyik Skyline-ba azért beülhettem, de persze csak a bal oldalra – a kormány meg mint tudjuk, ebben az esetben nem itt van.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Itt rögtön meg is ragadnám az alkalmat, hogy néhány félreértést tisztázzunk a Fast & Furious autókkal kapcsolatban. Amit 100%-ig biztosra állíthatunk, hogy a kiállításon megjelent öt autó mindegyike szerepelt a filmekben, tehát mindegyikük eredeti, a filmben használt autó volt, melyekben valóban ültek is a beharangozott sztárok. Annyit viszont tudni kell róluk, hogy a filmekhez mindegyik autóból több is készült, melyeket a különböző jelenetekhez használtak – ez magyarázza azt, hogy itt-ott előfordult némi eltérés a filmbeli egyes megjelenésekhez képest. Ez alól kivétel a Supra, melyből összesen 6 példányt készítettek a Halálos Iramban 1. részére. Ezekből öt a forgatás alatt megsemmisült, így a kiállításunkon az egy és egyetlen létező példány volt megtekinthető (a szárnyon egyébként többek között Paul Walker szignója is fent díszelgett).

Az összes autó jelenleg egy európai milliárdos gyűjtő tulajdona. Hosszasan beszélgettem a megbízott emberével, Harry-vel akivel az autókat szállíttatta le Magyarországra. Emberünk elsőként a Suprát vásárolta meg, majd „miért ne” alapon tavaly vett még hatot a filmben szereplő autókból, melyeket Harry szerint még csak meg sem nézett azóta. Ez a nemtörődömség sajnos magukon az autókon is meglátszik, mely kis csalódást okozott számomra is, mikor elkezdték kipakolni őket a kamionból. Számomra a minimum az lenne, hogy legalább egy műanyagoshoz elviszem őket valamennyire rendbe tenni, ha már egyszer van pár ilyen autóm... mindenesetre annak valamennyire örültem, hogy legalább a Suprát helyrepofozták a kiállításig (aki látta tavaly Romániában, tudhatja, hogy az is igencsak lelakott állapotban volt).

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nagyobb fejfájást viszont az Eleanor okozta. Sajnos erre azt kell mondanom, ugyanúgy megszívtuk vele, ahogyan Nicolas Cage a Tolvajtempóban: a végére csak nem adta be a derekát. A példánynak, melyet le akartunk hozni, egy műszaki hiba miatt a kiállítás előtti hétvégén leégett a motorja, melynek következtében a motorháztető megolvadt, valamint a sárvédők is megpörkölődtek... villámsebességgel kezdtünk alternatívák után kutatni, ugyanakkor – miután meggyőztük róla, mennyire fontos, hogy ott legyen – az Eleanor tulajdonosától azt az infót kaptuk, hogy – ha motor nélkül is – de lehozhatjuk a show-ra az autót, mert össze tudják rakni annyira, hogy legalább kiállítható legyen. Sajnos végül egy újabb balszerencse miatt kicsúsztak az időből, gazdája pedig – érthetően – nem akarta, hogy szétszedve, motorháztető nélkül állítsák ki az autóját, így az utolsó utáni pillanatban (közvetlenül az indulás előtt) mondta le az eljövetelt. Ekkor maradt végül az elátkozott Shelby helyett a „B” terv, és Fast and the Furious Dodge Chargere – mely a reakciókból ítélve utólag nem bizonyult rossz választásnak. A Shelby tulajdonosától – a sajnálkozás mellett - határozott ígéretet kaptunk, hogy egyik következő show-nkon biztosan megtekinthető lesz a gép, de azt hiszem, a reklámmal ennél az autónál óvatosabbak leszünk a jövőben. Azt hiszem az elmúlt héten kicsit babonásak lettünk mi is vele kapcsolatban.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kiállítás első napján szép, napos reggelre virradtunk, a kapu előtt pedig már korán reggel gyűlni kezdett az ember- és autóáradat. Több, mint 200 autót láttunk vendégül a szombatra meghirdetett tuning-találkozón, szép számmal érkeztek módosított gépjárművek az ország minden tájáról. A találkozó egyben az év első Show ’n Shine megmérettetése is volt, mely a Meteor Autóalkatrész, az Auto Mobil és Vegyi Kft, valamint a Surányi Autóhifi szponzorálásában valósult meg. A zsűrizésre felkért bírák személyét illetően szakavatott belga tunereket választottunk, barátom, Dennis de Yong vezényletével. Dennis-ről még annyit, hogy rengeteget segített nekünk abban, hogy ez az egész show egyáltalán létrejöjjön – ezúton is hatalmas köszönet neki mindenért! A jelenlegi értékelés pedig irányvonalként szolgál a jövőbeni szépségversenyeinkhez is: az autók között 1 db „Car of the Show” serleg, 15 db „Top Car of The Show” serleg, valamint 9 db különdíj került kiosztásra.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Maga a találkozó (nem) kis késéssel kezdődött, a beltérre ugyanis reggel 8-kor még javában folyt a bepakolás, köszönhetően az elkésett kiállítóknak. Végül megnyitottak a kapuk és tódulhatott befelé az időközben már 1/4 mérföldesre duzzadt emberáradat. A pavilonba belépő látogatók mindegyike ingyenes TOP Tuning és GEO magazint kaphatott, a kapuban és az autók körül pedig gyönyörű hostess lányaink gondoskodtak a látnivalók még kellemesebb tálalásában. A rendezvény központi színpadán a FUSION jóvoltából egész nap folyamatos zenés-táncos előadások voltak megtekinthetők, valamint mindkét napon sor került a TOP Tuning tombolájára is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Számos igen színvonalas stand is megtekinthető volt a csarnokok belsejében, közülük külön kiemelném a Somogyi Audio Line építményét, melyet egy teljes napon keresztül szereltek össze a cég alkalmazottai, a végeredmény pedig igen domináns színfoltja lett a rendezvénynek. Szintén ütős volt a FoliaTec hazai képviselete, a Street Tuning standja, valamint a MüllerArt és a Rába Ring közös standja, melyen a dragok, a két Skyline, valamint egy bitang méretű Cadillac mellett testfestett lányok borzolták tovább a férfiúi kedélyeket. Autók szempontjából pedig minden cég kitett magáért: a FUSION legújabb alkotását, egy fekete Hummer H2-est állított közvetlenül standja mellé, az XXL-Tuning a magazinban bemutatott kiszélesített flip-flop Opel Speedstert tette főhelyére, a H&H Design több új autót, valamint a hihetetlen módon újrafényezett Yarist vonultatta fel - és még hosszasan sorolhatnánk a szebbnél szebb autócsodákat. Érezhető volt, hogy a legtöbb cég nagyon komolyan készült erre a rendezvényre, amiért ezúton is nagy köszönet illeti meg őket!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kültéren – a találkozó mellett – napközben óránként került sor a programokra. Az IMI Team szokásos színvonalas bemutatói mellett Borsai Szabolcs világbajnok Street Fighter bemutatóit, valamint a H&H tálcashowját tekinthette meg a nagyérdemű, a szünetekben pedig RC Car bemutatót tekinthettek meg, akik ottmaradtak. A kintre érkezett autók között megtekinthetők voltak a Cool a Verda gépei, valamint szombaton vendégünk volt a két műsorvezető, Majka és Szabi is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nap végén került sor a szépségverseny eredményhirdetésére, a szombati legszebb autó az udvaron pedig Péntek István F&F stílusban megépített zöld Eclipse-e lett.

Vasárnap a HIFI-é volt a főszerep, erre a napra elsősorban komoly installációkkal szerelt gépeket vártunk, a Pioneer-Humma idei első hangnyomás versenyére. Összesen 17 jelentkező mérte össze tudását több kategóriában, a Meteor Autóalkatrész, valamint az Auto Mobil ajándékcsomagjaiért folytatott küzdelemben. A végeredményt partneroldalunk, az AutoHifiBolt oldalain olvashatjátok.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ezen a napon is szép számmal érkeztek optikailag átépített autók a kültérre, a díjkiosztás ez esetben azonban a pavilonban álló autók között történt. Dennis órákat gondolkodott és többször körbejárta a kijelölt autókat, mielőtt kezembe nyomta a végleges listát. Egyébként nagyon tetszettek neki a megjelent autók mindkét napon, és elmondása szerint mi is tudtunk nekik újat mutatni: az itthon aranykorát érő flock technológia (vagy ahogy ő mondta, a „selyem-műszerfal”), mely nagyon sok autóban megtalálható, náluk kint szinte senki nem alkalmazza. Kint vagy a festés, vagy a bőrözés a divat, esetleg másik autók belső elemeinek, műszerfalának beépítése.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A vasárnap top autója a pavilon belsejében az XXL-Tuning Opel Speedstere lett, valamint további 15 Best Car kupa is kiosztásra került. A történethez hozzátartozik, hogy Dennisnek 19 kedvence volt bent, aki szerinte érdemelt volna díjat, viszont csak 15 kupánk volt, így közülük kellett a legjobbakat kijelölnie. Az eredményekkel egyébként személy szerint nagyon meg voltam elégedve, annak ellenére, hogy ismét nagyon nehéz lehetett teljesen igazságos döntést hozni. Ugyanígy elismerés illeti a meghívott autók tulajdonosit is, akik legtöbben éjt nappallá téve dolgoztak a gépeken, hogy készen legyenek a kiállításig. Öröm volt látni, hogy számos autó igen komolyan változott már a tavalyi állapota óta is.

Mit írhatnék összegzésként?

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Először is, leírhatatlan a fejlődés tuning terén, ha a 2 évvel ezelőtti állapotokat, valamint a mostani rendezvény autóit hasonlítom össze. Csak a találkozóra érkezett annyi komoly autó, amellyel egy komoly kiállítást meg lehetne tölteni, a nagy érdeklődés a nézők részéről pedig csak azt jelentheti, hogy töretlenül nagyobb és nagyobb az igény és az érdeklődés erre a témára, valamint ezekre a rendezvényekre itthon. Örülök, hogy a hétvégi show-val mi is hozzátehettünk valamit mindahhoz, ami a hazai tuning életet jelenti. A szezonnyitó show visszhangja minden téren (kiállítói és látogatói szemmel is) remek volt, így 2007-ben ismét ugyanitt, hasonlóan komoly felhozatallal, és a mostani tapasztalatok alapján még színvonalasabban fogjuk megszervezni - addig továbbra is várjuk építő jellegű észrevételeiteket (és köszönjük az eddigieket is) vele kapcsolatban. Reméljük jövőre még több hazai átépített verdát tudunk majd vendégül látni – és ezúton is nagy köszönet mindenkinek, aki autójával emelte a rendezvény fényét a hétvégén!

Végezetül, talán jól mutatja mennyi dolgunk volt a hétvégén, hogy egyetlen saját fotónk sem készült a rendezvényen (na jó, a lepakolásnál lőttem párat telefonnal), így partnereink, a Mellesleg.hu, a TOP Tuning, valamint a PerfectPC képeiből láthattok válogatást galériánkban (viszont jó méreteset). Hamarosan pedig Bishop videója is felkerül, a Car-Tune 4. adásával, melynek témája maga a kiállítás lesz.

MKDIR Show2007 ;)