A Gymkhana fenegyereke, a videóiról világszerte ismert Ken Block legutóbb a Pikes Peak felfutón készült ütős videójával döbbentette meg a rajongóit, de izgalmas újdonságoknak azóta sincs híján. Ismerjétek meg a legújabb versenyautó projektjét!

Mivel a videók főszereplői, Block autóit is mindig nagy felhajtás övezte. Az ősidőkből ismert Subarus vonalról a Fordra váltott, majd láthatóan meg is maradt ennél a márkánál, hiszen már hosszú évek óta a Fiesta WRC-vel versenyez, saját agyszüleménye, az 1.400 lóerős duplaturbós Hoonicorn egy RTR-kezel veterán Mustang, de szintén saját projektjeként mutatta be alig két éve első hátsókerekes gépét is, az 1978-as évjáratú Ford Escort MK2 RS-t.

Ilyen előzmények után pedig talán annyira nem is nagy meglepetés a legújabb - ismét retrós - versenygép, egy 1991-es Ford Escort Cosworth. A rallyautó korhű, a 90-es évek WRC-spec hajtásláncával bír, beleértve a nagy turbót és a hétsebességes, szekvenciális váltót is. A gép pedig természetesen összkerekes.

A külsőt tekintve az A-csoportos "Cossie" szárny, valamint a küszöb alatt kivezetett kipufogó az, amire a legbüszkébb Block, felnik terén egy szintén retrós, fifteen52 garnitúra került fel az AP/Ford Motorsport fékek elé, Toyo abroncsokba csomagolva. 

Odabentről szintén korhű, a 90-es éveket idéző utastér néz vissza, ahogyan kell, gomb-, kapcsoló-, vezeték- és biztosítéktenger kíséretében, melyek helyett mindössze egy kijelzőt találni manapság egy modern versenyautóban.

Block nyilatkozata szerint néhány ralikrossz futamra viszi majd el az új vasat a világ több pontjára, valamint "egyéb projektjéhez" használja majd fel - mivel a fotók a Hoonigan Donut Garage háza táján készültek, elég esélyes, hogy hamarosan egy újabb remek videó is érkezik majd, az új csodával a főszerepben...