Ilyen volt... milyen lesz?!

Számos elképesztő építés lesz fellelhető az idei Autó, Motor és Tuning Show felhozatalában, a japán autók szerelmeseinek azonban borítékolhatóan megvan, melyik gép lesz a non plus ultra. Mutatjuk!

Daigo Saito. A név talán azok számára sem ismeretlen, akik annyira nincsenek otthon a drift világában. Mindez nem meglepő: a többszörös bajnok japán úriember nevéhez fűződik többek a leghajmeresztőbb, 200 km/órás sodródás világrekordja, hihetetlen Lamborghini hegyi-drift videójának népszerűsége pedig nem sok túlzással Ken Blockéval vetekszik. Nem utolsósorban pedig ő az egyetlen a világon, aki a tökéletes 1.000 Kg / 1.000 LE paraméterekkel bíró drift versenyautóval rendelkezik!

Daigo Saito akcióban - itt éppen Vaughin Gittin Jr. ellen, a tavalyi év leglátványosabb drift videójában

Nos, ha az élő legenda személyesen nem is lesz kint a rendezvényen, egy saját autója azonban igen. Az Európában gyakorlatilag fellelhetetlen, japán belpiacos Toyota Chaser már gyári formájában is exkluzív darab: a japánok anno a BMW M5 riválisának szánták, de végül sohasem került sor a szigetországon kívüli forgalmazására. A hétvégén kint látható darab azonban sokkal több egy széria gépnél: nem más, mint Saito saját Missile Car-ja, azaz gyakorlóautója!

A legendás Chaser 2012-ben indult először és utoljára európai drift megmérettetésen, a versenyző kifejezetten e célból hajóztatta át az öreg kontinensre. A modell bevallottan Saito kedvence, ami nem is csoda, hiszen a gyárilag 240 lóerős, ritka luxus-sportszedánt a világ legjobban driftelhető modelljeként tartják számon: mérete, kerék- és tengelytávja miatt hihetetlen szögekre és látványautózásra képes. Elég csak annyit elmondani róla, hogy például az orosz drift szcéna TOP 8 autójának mindegyike ebből a típusból kerül ki!

A Missile Car-t Daigo három versenyen vezette győzelemre, mielőtt összetört és motorhibás is lett - hat hengeréből kettő nem működött tovább. Az autó sohasem került már vissza japánba, hosszú és kalandos utat járt be, míg tavaly nyáron egy magyar üzletember tulajdonába nem került. Ő viszont - lévén igen közeli kapcsolatot ápol az AMTS-en is szokásos Gymkhana / Drift versenyek világával - sem az időt, sem a pénzt nem sajnálta rá, hogy visszahozza az életbe a legendás vasat!

9 hónapja valahogy így indult, azóta pedig gyakorlatilag megállás nélkül folyik a munka

Az autót cirka 9 hónapja faragják folyamatosan, gyakorlatilag az utolsó szögig felújításra került. Az 597 lóerőre húzott motor tekintetében teljes generált, a létező legdrágább tömítéseket és vezérlést kapta. A blokk minden alkatrésze megerősítésre és felújításra került. Felsorolni is nehéz lenne hány száz alkatrészt kell ilyenkor kicserélni! A futóművet és a full üvegszálas kasztnit a legapróbb részletekbe menően tökéletesítették, csak az egyedi fényezése milliós nagyságrendet képvisel. A Recaro sportülések és a kormány pedig az eredeti darabok: ugyanazok, amelyeket maga Daigo Saito is koptatott a versenyek során!

Igazi gyűjteményi darab, különleges bemutatóautó - és ha kell - teljes értékű versenyautó épült újra a régi darab romjaiból, mely először és utoljára lesz az AMTS felhozatalában megtekinthető most hétvégén! Az autó hivatalos leleplezésére a szombati napon kerül sor - annyira csisszre lett kiszámolva az építés, hogy a felnik a pénteki nap során érkeznek meg Japánból - addig is a Coverwise egyedi, méretre gyártott autótakarójába burkolózik a legendás vas. Nézd meg Te is élőben az Autó, Motor és Tuning Show-n, az "A" pavilon 3. standján - ilyen alkalom aligha adódik még egy!