Az elmúlt 15 évben a gumiabroncs fejlesztők is odatették a magukét, hogy a kocsik aktív biztonsága javuljon. Az abroncsgyártók - köztük a Continental - egyre fejlettebb alapanyag-keverékekkel, gumiabroncs-szerkezetekkel és optimalizált futófelületi megoldásokat alkalmaznak. Így azonos gépkocsi típus esetén egyre rövidebb lett a fékút, javult az autók úttartása, csökkent a gördülési ellenállás, a zaj. Bár egy új abroncs a közvetlen elődjével összehasonlítva többnyire csak százalékos mértékben egyszámjegyű javulás mutatható ki, ugyanakkor egy 15 évvel ezelőtt bemutatott darabbal összehasonlítva markáns a változás.

BMW Compact öreg jó ContivalA Continental TechShow 2015 rendezvényen a szervezők ezt szemlélendő egy idei évjáratú BMW 1-es típus kerekeire 2000-es, az akkori technológiának megfelelő szerkezeti felépítésű és futófelületi kialakítású ContiPremiumContact gumiabroncsokat szereltek, míg egy 2000-es évjáratú 3-as Compact a legújabb fejlesztésű ContiPremiumContact 5 abroncsokat kapta. A Continental saját tesztpályáján, a Contidrom-ban végzett vizes útfelületi fékteszt során a 15 éves autó jelentős teljesítményjavulást mutatott a mai gumiabroncsokkal. Ez nem csak a rövidebb fékút és a pontosabb kormányozhatóságnál mutatkozott meg, de összességében a biztonságosabb kezelhetőség terén is. A teljesítményjavulás olyan mértékű volt, hogy enyhíteni tudta - legalábbis részben - a koros autóhoz nem elérhető elektronikus menetstabilizáló hiányát. Ezzel szemben a korai abroncsokon futó új autó teljesítménye nagyon visszaesett, még a legkifinomultabb biztonsági elektronikák sem tudták eltüntetni a régi és az új abroncsok között meglévő óriási fejlesztési különbséget.

Continental teszt
A teszt kicsit célzatos piacteremtés is, mivel nem csak itthon, de a módosabb Németországban is jellemző, hogy a használtkocsik tulajdonosai a legolcsóbb abroncsot vásárolják. Ezek képességei messze elmaradnak, még a 15 évvel ezelőtti márkás abroncsokhoz képest is. Gondolunk itt elsősorban a kínai, soha nem hallott gumifajok terjedésére. A Conti arra is rá kívánt mutatni, hogy a prémium abroncsok valamelyest pótolni tudják a régi kocsikból hiányzó aktív biztonsági rendszereket (vagy részben a vezetői tudást). Az összehasonlító teszt arra is rámutatott, hogy még az aktív biztonsági rendszerek egész garmadájával rendelkező járművek is csak akkor jó teljesítményt nyújtani, ha abroncsaik hatékonyan tudják tapadásra váltani a menet közben fellépő dinamikus erőhatásokat.