Itthon a tavalyi AMTS keretei között tekinthettük meg először élőben az Alfa Romeo impozáns új sportkupéját, a 4C-t. A "kis-Ferrarira" azóta pedig már a háttéripar is felfigyelt.

A gyári 4C az AMTS 2014 forgatagában

Az egyik első komolyabb pakettet a német Pogea Racing rakta össze a típushoz, mely motorikus és optikai-aerodinamikai megoldásokat tartalmaz. A gyárilag 240 lóerőt és 350 Nm-t teljesítő 1,75 literes blokkhoz egyelőre a Stage 1 és a a Stage 1+ szint érhető el, mindkettő egyszerűbb izmosító fogásokkal felvértezve. Borítékolható, hogy hamarosan egy újabb lépcső is jöhet, hiszen a turbós négyhengeres erőforrásban még szépen lehet potenciál.

A jelenleg piacra dobott teljesítménynövelő csomagokkal 293 lóerő / 350 Nm, illletve 313 lóerő / 435 Nm hozható ki az alig 900 Kg tömegű 4C-ből, ez utóbbi esetben 3,9 másodperces 100 km/órás sprintet, illetve 14,4 szekundum alatt megtett 0-200-as futamot garantál. Végsebességre pedig valahol 300 km/óra felett kereshető a mutató. Ilyen adatokkal a Centurion olyan gépeket utasít maga mögé, mint a legfrissebb Porsche 911, a BMW M4, vagy akár a Mercedes AMG GT!

A mérgességi szintet külsőleg is alátámasztandó, a Pogea Racing karbon bodykitet is készített a sportautóhoz, koptatóval szerelt új első lökhárítóval, diffúzoros farral és egy prominens fix hátsó szárnnyal. Utóbbi, a cég közleménye szerint a szett 35 Kg leszorítóerőt termel, 160 km/órás sebesség mellett.

Végül, de nem utolsósorban a technikai oldalt futómű terén is alátámasztották, egy állítható magasságú / keménységű szett formájában, mellyel a 4C akár versenypályán is megállja a helyét.