JE Design Touareg

Az a nagy helyzet, hogy a "HVG Prémium Autó 2015" című nagyon korrekt magazinnak tesztelve hoztam el egy Touareget, és tudom, hogy nem olyan überfeltűnő, jampi, ottvagyok autó, de az elhozott SUV-ok közül ez tetszett a legjobban. Így, ha összeraktam rá a pénzt, akár pár dolgot válogathatok is hozzá, minthogy a német JE Design tuningcég a típushoz legyártott pár holmit.

Touareg

Alap a tesztemben is szereplő, modellfrissítésen átesett új Touareg (gyári kód 7P), annak is az R-Line verzióját. Az autóra teljes karosszéria készletet terveztek. Új a jelvénytelen hűtőmaszk, a mélyebbre nyúló frontspoiler koptatóval, a szellőzővel ellátott kerékjárati ívek és a hátsó diffúzor.

Touareg

A szériafelszereltségű légrugókhoz elektronikus futóműtuningot fejlesztettek, amelynek az alkalmazásával az első tengelynél 60 mm-es, a hátsónál 80 mm-es ültetést értek el. Az úti viselkedésbe beleszólnak az új felnik is, amelyek a JE Design saját tervezésű darabjai közül kerpültek ki. A SUV-Select sorozatú kerekeket mattfekete vagy mattezüst kivitelben gyártják, az alkalmazott méret 10x22 col, a ráfeszített gumik 295/30/R22 jelzetűek.

Touareg
Az eddigi változtatások is izgalmasak, de a java még hátravan. A 340 lóerős V8 TDI motort vették kezelésbe, ennek a gyári 340 lóerős teljesítményét 410 lóerőre emelték. A nyomaték is eszméletlen értékre nőtt, 800 Nm-ről 930 Nm-re. Ezzel a nagydarab autó állóról 100 km/h sebességre 5,4 másodperc alatt gyorsul.

Touareg