Nem csak a gyártó 600 lóerős Audi TT koncepciója hozott igazi csemegét az idei Wörthersee Tour-ra. A legősibb VW-tunerként ismert Oettinger a hetedik generációs Golf R-en mutatta be saját elképzeléseit.

Az emberesen átépített modell hangzatos 500R névre hallgat (talán egy kis fricska akar lenni a gyári R400-nak?) motorterében pedig nem pusztán az RS3-asból ismert 2,5 literes blokk dolgozik, de kellemesen meg is tuningolták. A német cég új turbófeltöltővel, vizes intecoolerrel, kovácsolt dugattyúkkal, átdolgozott hengerfejjel és hűtéssel alaphangon 518 lóerőt és 680 Nm nyomatékot hozott ki az erőforrásról, a belégzésről a VWR szettje, a gázok elvezetéséről pedig versenyre hangolt kipufogórendszer dolgozik. Hogy a pályakörülmények között se maradjon szégyenben, a váltót, a kuplungot és diffit is megerősítették, hajtás terén pedig természetesen maradt a gyári modellnél használt AWD megoldás.

A fent felsorolt kis szeretetlista 3,4 máspodperces 100-as sprintre, valamint 300 km/óra feletti végsebességre elegendő, a megállásról ugyanakkor hatdugattyús fékek és kétrészes perforált, belülről hűtött tárcsák gondoskodnak.

Az 500R tengelytávja 13 mm-el, a nyomtávja pedig elől 58 mm-el haladja meg a gyári dimenziókat. Mindehhez természetesen a kasztni is igazodik: a Racing Design Package, nevéhez híven igencsak versenyautós kinézetet kölcsönöz a gépnek, a gyárinál 10 cm-el szélesebb kivitelben. A lökhárítókból, sárvédőkből, küszöbökből, szellőztetett motorháztetőből, diffúzorból és masszív hátsó szárnyból álló pakett mind a három, mind az ötajtós változathoz elérhető.

Weltpremier a Wörthin

Mindezt odabent a külsőhöz igazodó design séma folytatja, narancs cérnával varrt Alcantara ülésekkel.

A Wörthin kiállított verzió pedig csak az alapmodell, az ára nagyságrendileg 150.000 Euróra (kb 45 millió HUF) tehető. A hírek azonban szerint 600, 650 és akár 750 lóerős (!) változat is elérhető lesz majd az Oettinger kínálatában.