A DF Mustang első párbaja az ETS mezőnyében

Javában dübörög a Tuning World Bodensee idei felvonása, ahol a DF Tuning legfrissebb Mustangjának szurkolhatunk kontinensünk legszebb autóinak megmérettetése, az European Tuning Showdown (ETS) keretei között.

A mai napon az előselejtezők folytak, a nevezőket sorszámuk szerint párosával küldték párbajra a jól megszokott kialakítású arénában. A változás az aréna helyszíne volt, ezúttal nem az A7, hanem a B5-ös csarnokba tették a programot, ahol a korábbi évek során az elitebb tuning cégek kaptak helyet. A szabályok szerint, első körben mindenki a közvetlen szomszédjával párbajozik, az autók helyét pedig sorsolás döntötte el még a bepakolásnál.

Két teljesen külön kategórát képviseltek a párbajozók

European Tuning Showdown

Csak 2010-ben indult, de mára Európa egyik - ha nem "a" - legjelentősebb nemzetközi tuning szépségversenye az ETS, azaz az European Tuning Showdown.

A program a dortmundi My Car show-n mutatkozott be, 2012-től pedig már a Tuning World Bodensee keretei közt került megrendezésre. A versenyre Európa elit tunereit invitálják meg, ahol egyenes kieséses rendszerben, párbajok során mérkőznek meg egymással. A megmérettetés folyamán a zsűri mindig két autót vizsgál egyszerre, melyek a párbaj idejére egy előzetesen felállított arénába vonulnak. A "mérkőzést" speaker vezeti, akinek köszönhetően a közönség is elég sok infót megtud a vasakról.

A végére pedig csak egy maradhat, aki nem csak az Európa legszebb autójának járó megtisztelő címét viselheti egy évig, de értékes díjakat is nyer: többek közt egy embermagasságú kupát, pénzdíjazást, valamint egy las vegasi utazást a SEMA Show-ra, természetesen autóstul.

A Mustang szomszédja - és egyben első ellenfele - egy patika Volkswagen Golf I-es volt. Clean-felé hajló - részben lekrómozott - motortér, bőrözött, bukóketrecezett belső, BBS felnik és persze airride. 

A patika állapotú gép, mely önmagában kérdés nélkül bármely hazai tuningtalálkozó kiemelt gyöngyszeme lehetne, teljesen más kategóriát képviselt, mint a Mustang. A MY CAR bonyolult szabályrendszere azonban minden részletre kiterjed, az autókat gyakorlatilag atomjaira szedik - talán nem is létezik olyan zegzug amit ne vizsgáltak volna meg a párbaj során.

A szakmai szempontok, úgy mint az átalakítások minősége, mennyisége és összhangja mellett rengeteget számítanak a gépjárműveken megvalósított egyedi ötletek is, ebből a szempontból pedig a Mustang bőven tartogatott meglepetéseket a németek számára. Saját kategóriájában, ennél a Golf-nál pedig sokkal különb gépeket hoztak ki a versenyre, egyediség szempontjából pedig nemigen volt olyan átalakítás rajta, amit ne láthattunk volna már máshol.

A győzelem pillanata: egyenes ágon továbbjutó a DF Mustang

Mindezek tükrében olyan nagy meglepetést azért nem okozott, hogy Feri simán hozta ezt a párbajt, de persze nagyon örültünk a győzelemnek!

Feri: Első forduló pipa :) Bár féltünk az ellenféltől, a Golfokkal tavaly is baj volt. 

A nemzetközi mezőny egyébként a várakozásoknak megfelelően igencsak erős, már csak első átfutásra is sokkal keményebb, mint 2014-ben. Tavaly azt írtuk, hogy ezek között a gépek között már csak versenyezőként részt venni is hatalmas megtiszteltetés - idén ez bizony hatványozottan érvényes. Hogy miért, hamarosan egy újabb beszámolóban be is mutatjuk cikkeink között!

Egy kis ízelítő a mezőnyből: benne például nem sok hibát találtunk!

Folytatása - reméljük még sok jó pár hasonló sikerrel - következik!