Az Opel Corsa csúcsváltozata nem csak az OPC-modelleknek fenntartott opálkék fényezés miatt tűnhet fel. A lökhárítón nagyobbak a légbeömlők, a fényszórók alá alumíniumkeretű nyílásokat vágtak, hasonlóan az Astra OPC-hez. Hátul a csomagtartó fedelének légterelője kétféle kivitelben készül: a visszafogottabb széria-spoiler helyett választható feltűnőbb, nagyobb darab is, amely már leszorító erőt kelt a hátsó tengelyen. Alul a kétcsövű Remus kipufogó diffúzorral övezett csővégei keltenek sportos hangulatot. Feljavított az utastér is: a Recaro Performance ülések nagyszerűen tartanak, a volán alul vágott, és egyedi, OPC-váltógombot, sport-pedálsort és karakteres OPC-optikájú műszereket szereltek be.

Opel Corsa OPC 2015

Persze az igazi sportosság nem az utastérben terem, vagy a kinézeten múlik, hanem a motor-futómű kettőstől várhatunk valamit. Az 1.6 Turbo ECOTEC 207 lóerős, a nyomatéka 280 newtonméter. 245 newtonméter 1900-5800/perc fordulatszám tartományban rendelkezésre áll, de padlógáznál 280-ra növeli a túltöltés. A rövid utakon mozgó váltókarral dirigálható hatfokozatú sebességváltó ügyes használatával 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra a Corsa OPC-t. A csúcssebesség 230 km/h. Őrültködés után jöhet a spórolás, piánósan hajtva a gyár szerint 7,5 literrel is beérheti százon az OPC.

Opel Corsa OPC 2015

Az erőt át is kell vinni az útra, ezért az Opel-mérnökei a Koni lengéscsillapító-specialistáival együttműködve fejlesztettek ki egy olyan futóművet, amely egyrészt sportos, másrészt komfortos is. Ezt a Koni FSD-technika teszi lehetővé, a rövidítés feloldása Frequency Selective Damping, azaz frekvenciafüggő csillapítás. Ezt az innovatív gátlót ötvözték sportrugókkal, amelyek tíz milliméterrel közelebb engedik a Corsa OPC karosszériáját az aszfalthoz, mint a szelídebb testvéreiét. Határtartományban autózáshoz úgy kalibrálták a futóművet, hogy versenyzői vénájú pilóta gombnyomásra teljesen kikapcsolhassa az elektronikus menetstabilizálót (ESP).

Optimalizálták a kormány hangolását, direktebben és precízebben reagál a volán mozgatására, és jobb visszajelzést ad, mint a gyengébb Corsák esetén. Az úttal az alapfelszerelést képező 215/45 R17 méretű Michelin Performance-gumiabroncsok tartanak kapcsolatot. A széria könnyűfém felni turbina-designján keresztül jól látszik a 308 mm átmérőjű első féktárcsa.

Mindezt lehet fokozni, a Performance csomag megrendelésével. Ez mechanikus Drexler lamellás differenciálzárat, 18 colos Michelin gumikat, keményebb rugózást, nagy teljesítményű Brembo fékrendszert (az első tárcsák átmérője 330 milliméter) tartalmaz.