557 lóerejével az E63 AMG a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású négyajtós szedánja, ám a Mercedes és Maybach-szakos Posaidon csapata nem elégedett meg ennyivel és több, mint másfélszeresére növelte a kocsi motorterében vágtázó paripák számát. Így született meg a 850 RS.

A germán tunerek két izmosabb turbófeltöltőt, módosított levegőhűtőt és egy teljesen új, sportkatalizátorral ellátott kipufogórendszert építettek a kocsiba.

A fenti átalakításoknak, valamint a motorvezérlő elektronika újrahangolásának köszönhetően az E63 AMG 853 lóerő és egészen elképesztő, 1.300 Nm nyomaték (gyári adat: 720 Nm) leadására lett képes, a végsebessége pedig 345 km/h.

Az E63 AMG-t legutóbb a Brabus és a Wheelsandmore vették kezelésbe. Előbbi 850 lóerőt és 1.150 Nm-t, míg utóbbi 700 paripát és 1.100 Nm-t csikart ki az izommerdzsó erőforrásából.