Ferrari még a hivatalos bemutatkozása előtt lerántotta a leplet legfrissebb, kifejezetten pályára készített modelljéről, melyhez az eddigi legerősebb típus, a LaFerrari szolgáltatta az alapot.

Az XX jelölés a névben nem véletlenül ismerős: anno az ENZO hasonló elgondolás mentén készült versenymodellje, az FXX, később pedig az 599XX hozott hasonló koncepciót. A "K" a KERS rendszerre utal, ami a fékezések erejét az együttesen 188 lóerősre tápolt elektromotorok akkumulátorainak töltésére használja fel.

Természetesen nem csak ezt, hanem a teljesítmény oroszlánrészéért felelős 6,3 literes V12-es benzinmotort is rendesen felhúzták. Az új vezérműtengelyek, szívósor és kipufogórendszer, valamint az áthangolt szelepvezérlés eredménye 835 lóerő bármiféle feltöltő használata nélkül, a kombinált végeredmény pedig pontosan 1.021 lóerő, a gyári 950 helyett. Mindehhez 900 Nm nyomaték párosul, a hatalmas teljesítmény pedig hétsebességes, dupla kuplungos váltón keresztül jut a kerekekre.

A motor mellett a külső kialakítást is versenyautósra vették. A kasztni egészét érintő aerodinamikai módosításoknak köszönhetően akár 50%-al több leszorítóerő préseli az autót az aszfalthoz nagy sebesség mellett. Az FXX K cirka 20 centivel hosszabb és 6 centiméterrel szélesebb a mezei LaFerrari dimenzióinál, a komplett szett átdolgozott, lámpák nélküli orr-részt, új motorháztetőt, valamint jókora diffúzort tartalmaz.

A hab a tortán pedig a két aprócska, azonban meglehetősen magasan elhelyezett hátsó félszárny, melyek az első gondolatok ellenére a leszorítóerő zöméért felelősek. Az úton maradást továbbá átdolgozott kipörgésgátló és diffi, valamint Brembo fékrendszer biztosítja.

Habár az FXX K menetteljesítményét még nem tették közzé, az utcai változatból kiindulva alaphangon 2,5 másodperc körüli 100 km/órás sprintet, valamint 350 km/órás végsebesség várható el.

Az Enzo alapú modellhez hasonlóan az FXX K is szigorúan limitált szériában, csak kiváltságosok számára lesz elérhető, várhatóan az elődjéhez hasonlóan durva árfekvésben.

Update: a hivatalos debütálás a Finali Mondiali forgatagában.