A Vibrant Performance driftre épített Honda S2000-esére az idei SEMA Show képei közt figyeltünk fel. A Formula Drift sorozatban szokásosnak egyáltalán nem mondható típust a neves pilóta, Chris Jeanneret vezeti harcba a többségében V8-as erőgépek mezőnye ellen.

Mint tudjuk, sokat szégyenkezni nincs mit ennél a típusnál fele annyi hengerrel sem. Ott van például a negyedmérföldön lassan 7-másodperces időket futó 1.200 lóerős utcai példány, a Yellow Bullet, vagy a kifejezetten drag célokra épített rekorder, az S2King.

A drift persze más tészta, a dolog érdekessége viszont, hogy ez a példányt a szintén import gyorsulási gépekre szakosodott SpeedFactory Racing támogatásában valósult meg. Izomban sem marad nagyon el gyorsuló társaitól: a versenyautó kereken 1.000 lóerőt tesz le az aszfaltra!

A hihetetlen teljesítményhez rendesen be kellett hajolni a motorháztető alá. A művelet a már gyárilag is kihegyezett, 240 lóerős blokk megerősítésével kezdődött: kovácsolt Wiesco dugattyúk és K1 hajtókarok váltották a gyári alkatrészeket, valamint a Goldeneagle dugattyúperselyei kerültek beépítésre.

A szelepvezérlést a Skunk2 vezérműtengelyei végzik, ugyanebből a márkából kerültek ki a szeleprugók, a szívócsonk, valamint a fojtószelepház is, az injektorok és a dupla üzemanyagpumpa a Grams termékeiből való.

Ilyen háttérre pedig már nyugodt szívvel ült rá a Garrett GTX4088R twin-scroll turbója és intercoolere, melyet a SpeedFactory turbócsövével, leömlőjével és hűtőjével párosítottak. A rendszer minden köztes elemét az utolsó csavarig a Vibrant Performance alkatrészeiből rakták össze, a rendszert pedig az AEM Infinity vezérlése járatja csúcsra.

A hajtásláncot a GForce négysebességes Nascar váltójával, duplatárcsás Competition kuplunggal, valamint Inline Pro diffivel erősítették meg, a karbon kardántengely pedig a DriveShaft Shop terméke. A hibátlan szögekről a Bilstein egyik legkomolyabb szériás, PSS9 versenyfutóműve, a Speedfactory egyedi gyártású első felfüggesztése, valamint kormányműve felel. Fékek terén a Sparta Evolution négydugattyús rendszerét vetették be, elől 355, hátul 345 mm-es tárcsákkal.

Az utastérben bukóketreccel kimerevített kasztnin túl sokat nem változtattak. Elől a gyári S2000 Club Racer kiadás légterelőzött lökhárítója figyel, oldalt a Circuit Garage sárvédőelemei kerültek fel, a motorháztető pedig kapott három szellőzőt a turbó felett. A versenyzéshez a Rockstar Garage karbon keménytetejét pakolják fel alkalomadtán, kabrió módban ugye kissé zavaró tud lenni az utasteret elborító gumifüst.

Felnik terén az Enkei versenyszériás garnitúrája került fel, jellegzetes kék színben, 18 colos méretben, elől 8,5, hátul 9,5 hüvelyk szélesen. A NT03+M szériás görgők küllői extra merevítőgyűrűt kapnak a perem közelében, hogy deformálódásügyileg még ellenállóbbak legyenek a komoly igénybevétellel szemben.

Forrás: Chris Jeanneret Racing