Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A modern technika, a hatékonyság és nem utolsósorban a merész új stílus jegyében született meg a Renault „álom teherautója”, a Radiance. A márka legnagyobb testű képviselője a cég haszonjárművekről alkotott hosszabb távú elképzeléseinek első bemutatkozása a nagyvilág felé.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az idei hannoveri expo keretei között bemutatkozott kamion egyértelműen a Renault személygépkocsik új szériáján megtalálható stílusjegyekre hajaz, így hamarosan a legkisebbtől a legnagyobbig minden Renault egységes design alatt fog futni. A merész új külalak számos, jelenleg érvényes szabvány figyelmen kívül hagyásával valósulhatott meg. Az első, átlátszó búra alatt helyet foglaló lámpák leginkább az Espace-éhez hasonlíthatók, a méretes légbeömlők, valamint a hatalmas Renault-jel pedig a sportosabb szériákat juttatják az ember eszébe. Az egyszerre sportos és futurisztikus, hibátlanul letisztult design, utcára kerülésekor bizonyára sokaknak fog felejthetetlen vizuális élményeket okozni. Külön említést érdemelnek a „tükrök”: a szokásos lapát méretű visszapillantókat két jelentéktelen rúd helyettesíti, melyek egy-egy Mekra kamera segítségével közvetítik a képet a belső kijelzőkre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A vezetőfülke sem egy átlagos darab: a tető felső részébe épített üveg nappal rengeteg fényt enged a fülkébe, így sokkal szabadabb érzést biztosít sofőrjének. A kialakítás sem hagy kívánnivalót maga után: a felületek borításának finom anyaga, a váltó és a műszerfal személyautókéhoz hasonlatos elrendezése, a kisebb kormánykerék mind-mind a maximális kényelmet szolgálja, és egyedülállónak számít a teherautók között.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A rendkívüli belső- és külső design mellett a franciák még számos, a jövőbe mutató megoldást is beleépítettek a Radiance-be. A kártyás ajtónyitás és indítás ugye már alap, az említett kamerás tükrökön kívül pedig nem elhanyagolandó az első lámpáknál alkalmazható többféle üzemmód sem: a tompított és a reflektor állásokon kívül még három másik – köd, autóút és városi közlekedésre alkalmas – módot is kapcsolhatunk. Szintén újítás az eddig csak a repülőgépeken alkalmazott kormányzási technika is: a kormánykerék és a kormánymű között nincs fizikális kapcsolat, a kormány forgatását csupán egy érzékelő továbbítja a kormányművet mozgató villanymotornak.

A vontató motorjáról és teljesítményéről egyelőre még nincs adat, és valószínű ezek a high-tech megoldások sem kerülnek még bele rögtön az első szériákba. Arra viszont számíthatunk, hogy nem is olyan sokára már mindennapi életünk során is találkozhatunk az új külalakkal rendelkező kamionokkal.