Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Több, mint egy éve várunk már, hogy az egyik legnevesebb Porsche tunereként ismert 9ff hírt adjon eddigi legkomolyabb munkájukról, a GT9-R-ről. Az eredetileg a Veyron, majd az SSC Ultimate Aero végsebesség rekordjának megdöntésére épült – néhai – 911-es a finisbe érkezett, és ha minden adat stimmel, újra a német cég büszkélkedhet a világ leggyorsabb, sorozatgyártású autójával!

Mi is történt eddig?

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A történet még egészen 2007-ig nyúlik vissza, az akkoriban Mission 400 Plus névre keresztelt projektig, melyet a H&R indított el, egy 400 km/h felett száguldó Porsche megépítésére. A kezdeti kudarcokat követően került képbe partnerként a 9ff, aki szintén egy középmotoros erőgépen, a GT9-en dolgozott. Az év végi Essen Motor Show-n pedig már be is mutatták a 987 lóerős szörnyeteget, mely Papenburgban 2 km/órával meg is verte a Veyront. Azonban tavaly áprilisban, az SSC Ultimate Aero 412.28 km/órával még magasabbra tette a lécet, ennek hatására született meg egy éve a GT9 „R” terve, ami már 1120 lóerő és 1050 Nm nyomaték paraméterekkel bír. A fejlesztés a jelek szerint egy teljes évet vett igénybe, hiszen a hivatalos mérési adatokat a napokban tették közzé!

Az új rekord: 414 km/h!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A brutális adatokkal tehát 2 km/órát sikerült ráverni az SSC sportautójára, így a limitált, 20 példányban gyártásra kerülő GT9-R joggal gurulhat fel az egyik legnagyobb presztízst jelentő dobogó felső fokára. Természetesen a többi adat is igen meggyőző: a bivalyerős négyliteres, hathengeres boxermotor segítségével, 2.9 másodperces állórajtos 100 km/órás sprintet produkáltak, a 300-as tempó pedig mindössze 15.8 másodpercet vesz igénybe!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az igencsak korlátozott példányszámú csúcsragadozón túl, a 9ff többféle motorikus opciót is kínál a modellhez, melyből már „mindenkinek” jutni fog, akinek csak egy 1.000 LE körüli Porsche hiányzik a garázsából. Az autó kérhető a korábbi, 987 lovas blokkal, galamblelkűek számára pedig létezik egy 750 lóerős kivitel is, ami már csak 20 másodperc alatt vánszorog fel 300-ra.

A modellek mindegyike kérhető hatsebességes manuális, vagy szekvenciális váltóval, továbbá egy ötsebességes Tiptronic is választható, de csak a leggyengébb motor mellé. Az optikai/aerodinamikai módosítások tárháza szinte kimeríthetetlen, már csak a légterelő szettekből többféle verzió létezik a cégnél, és akkor még nem beszéltünk a többi lehetőségről. A 9ff közleménye szerint nem csak a ritkaság miatt lesz elképzelhetetlen, hogy szembe jöjjön velünk egy ugyanolyan GT9-R – bár tény, hogy az is irigylésre méltó, akinek ez lenne a legnagyobb gondja :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!