Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az egyik legnagyobb német tunerként ismert Hamann Motorsport teljes körű tuning programmal készült a Mercedes G-modelhez, a típus harmincadik születésnapja alkalmából. Abból is a kompresszoros, AMG G55 változatot vették górcső alá - az ötlet azonban nem új keletű, hiszen az év elején már két neves tuner is hozzányúlt a legendás összkerekeshez.

A Hamann G-Wagen leginkább motorikusan dobbantott, a gyári 507 lóerő a gyengébbik csomag esetén 35, az erősebbiknél pedig csaknem 100 pacival toldható meg, melyhez tekintélyt parancsoló 782 Nm-es nyomaték is dukál. Míg a lightosabb kúra egyszerű chiptuning segítségével hozza az adatokat, a durvábbik verzió már egy jó rakatnyi alkatrészt tartalmaz ezen felül: a kompresszorhoz újragondolt szíjfeszítő kit, metálkatalizátor, hatkéményes kipufogórendszer, olajhűtő rendszer, valamint áthangolt váltó került beszerelésre. Mindennek köszönhetően a 100 km/h-ás gyorsulás mindössze 5.1 másodpercet vesz igénybe, a maximális sebesség pedig nem kevesebb, mint 261 km/h, a gyári 210 helyett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Design terén 13-részes külső, és 24-részes belső optikai csomag készült a G-wagenhez, kívül többnyire minden aerodinamikai elem karbonból készült, valamint az elmaradhatatlan ledes nappali fény és két további ködlámpa is felszerelésre került. Felnik terén igen széles a paletta, a Hamann leginkább DESIG EDITION RACE görgőit kínálja a típushoz, 24/10.5” méretben, 315/35R24-es abroncsokkal. A látvány kedvéért pedig elől 40, hátul pedig 60 mm-t ültettek is a kasztnin. Odabent szintén egyeduralkodó a karbon, mellette alumíniumot vetettek még be a minél sportosabb feeling érdekében. Megújultak a pedálok, a kormány, a szőnyegek, a küszöblécek, valamint rendelésre akár a teljes kárpitozást is cserére kerül.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!