Afzal Kahn, a kizárólag prémium kategóriás autókat átalakító Kahn Design feje, a brit autóipar fejlődésének egyik élharcosa. A neves tuningcég tulajdonosa, az általa megálmodott Range Rover motorikus átalakításaihoz egy lassan feledésbe merülő hazai céget, a Cosworth-ot kérte fel. Az ősidőkben a Ford házi tuningcégeként működő Cosworth mára önállósult, és évek óta leginkább csak versenyautókhoz gyárt motorokat és alkatrészeket, így az embléma újabb megjelenése egy utcai autón igazi szenzációt jelenthet.

Az első közös munka gyümölcsének külső megjelenéséért a Kahn Design felel: az agresszív új külső egy szinte földet súroló első szoknyának, egyedi küszöböknek, méretes hátsó lökhárítóknak, és 22”-os ütős alufelni garnitúrának köszönhető.

A nagy beharangozások ellenére, dögös látványtól viszont talán egy kicsit elmaradt a Cosworth munkája. A TDV8-as aggregátból, a gyári 268 lóerő mellé mindösszesen további 32 lóerőt varázsoltak elő, mellyel a Ford kereken 300 lóerős lett. Az új teljesítménynek köszönhetően a méretes monstrum 8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetból 100 km/h-ra, a végsebessége pedig eléri a 217km/h-át.

A Kahn Cosworth Range Rover először a neves Godwood Festival of Speed rendezvényen debütált a nagyközönség előtt. Az autó különlegességét a rendszáma is növelte: Azfal Kahn anglia legdrágább rendszámaként, 375.000 fontért (130 millió HUF) szerezte be egy árverésen még év elején a 104 éves muzeális darabot. A rendszám felirata csupán ennyi: "F1", mely a Formula 1 rövidített formájaként méltán jelképezi a csúcsok csúcsát az autósportok világában.

Ha pedig már a pénznél tartunk, az autó pontos árát egyelőre homály fedi, de várhatóan kb 20.000 fonttal (5.8 millió HUF) lesz drágább, mint az 55.000 font-ba (16 millió HUF) kerülő gyári Sport változat.