Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A narancsszínű Toyota Supra a Fast and Furious első részének zászlóshajója, és a trilógia talán legismertebb négykerekű szereplője. Az autó sikertörténete 1998-ban kezdődött, eredeti tulajdonosa, Craig Lieberman ugyanis ekkor vásárolta meg az autót egy üzletembertől, teljesen gyári állapotában. Amit ma láthatunk belőle, az pedig az ő műve.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Craig, a N.I.R.A. (Import Drag Racing sorozat) igazgatójaként elsősorban promóciós célokra vette az autót, így nem coda, hogy számos ismert tuningcéget (GReddy, Eibach, Stillen, Clarion, NOS) is bevont a projectbe, akik a lehető legjobbat hozták ki az autóból. A Supra brutális erejét elsősorban egy speciális T-66-os turbo-rendszernek köszönheti, melyet nem más épített az autóba, mint Vinny Ten, a világ leggyorsabb Suprájának tulajdonosa.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az 550 lóerős motor a NOS 100 lóerős nitró-szettjével egészül ki, mellyel együtt 650 LE leadására képes. A Supra igazi 10-sec-car: 10.9 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből az ¼ mérföldes távot, 0-100-ra 4 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 300 km/h. A sebesség kordában tartásához az AP Racing komplett fékrendszere került felszerelésre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autó akkoriban még citromsárga színben, és 18" felniken pompázott, valamint természetesen az utastér sem maradt módosítások nélkül: az új kárpitozás mellett a Clarion egyedi installációja került beszerelésre, három monitorral, Playstationnel, valamint neonokkal megspékelve.

Az átalakított Supra az autókiállítások közkedvelt darabja lett, két éves turnéja során Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!hat magazin címlapautója lett, mindemellett az Ultimate Street Car Challenge gyorsulási verseny első helyét is megszerezte 1999-ben - tehát nem csak szép, de igen gyors is volt kategóriájában. Ez az év elhozta a Supra számára a létező egyik legnagyobb elismerést is: Craig számos kupa mellett a Meguiar’s Hottest Car of the Year díjat is bezsebelhette.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az igazi sikersztori azonban csak azután kezdődött: az autót 2000-ben az Universal Pictures választotta ki a Fast and the Furious film főszerepére, a forgatás előtt pedig számos további, elsősorban optikai módosításokat ejtettek rajta. Ekkor kapta pl. a lambo-narancs színárnyalatot, és a brutális BOMEX légterelő szettet, mely valóban a legújabb darabnak számított akkoriban. Gyakorlatilag a legelső darabok között volt, amit Japánból importáltak. A régi kerekek helyére 19" garnitúra került, a show jelleget pedig az egyedi matricázás tette még egyértelműbbé.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A film különböző jeleneteihez 5 db, az eredetivel teljesen megegyező verziót gyártottak az autóból, melyek a forgatás során egytől egyik megsemmisültek, csak az eredeti példány maradt meg, melyet ezután a film promóciójához használtak fel. Üléseiben a film főszereplői, Vin Diesel és Paul Walker egyaránt helyet foglaltak, a premier után az autó pedig több száz magazinban, és világszerte rengeteg rendezvényen szerepelt - ez az autó az, melyet mára már szinte minden autókedvelő ember ismer, és magán hordozza a film szereplőinek aláírását is: talán ennél nagyobb elismerés már nem is létezhet egy tuner számára.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Halálos Iramban mozi indította be igazán a tengerentúlon is a japán autók kultuszát, a Supra régi és új valójában pedig egy örök példakép és jelkép marad a JDM fanatikusok számára. A legendás narancs gépezet jelenleg egy gyűjtő tulajdonában van, aki kizárólag kiállítások céljára használja az autót, annak ellenére, hogy még mindig is 100%-osan teljesít minden téren. A Supra értéke egyébként 150.000 dollárra becsülhető (kb. 27.000.000 Ft).

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Supra természetesen idén is a szezonnyitó Tuning Show 2008 díszvendége lesz, egy Fast and the Furious póló megvásárlása esetén pedig bárki lefényképeztetheti magát a volánnál!




Típus

Toyota Supra Fast and the Furious

Évjárat

2004


Motor / teljesítmény

Motor

Performance Factory Turbonetics T-66 turbó, Q-trim kompresszor
Turbonetics Delta II wastegate szelep
RPS leömlő
AEBS Turbócső
Greddy intercooler
Greddy Power Extreme kipufogórendszer
Greddy Pro-Fec B Boost Controller
Greddy olajhűtő
Greddy Turbo timer
Greddy Airinx légszűrő rendszer
apexi lefújószelep
Powerhouse Racing hengerfej
Hose Techniques szilikoncsövek

Hajtás

Clutchmasters Stage III versenykuplung
Clutchmasters Billet lendkerék

Elektronika

Greddy turbo timer
HKS vezérlő elektronika
Greddy nitrókapcsoló
G-Force Engineering Racing ROM

Külső optika

Festés, dekor

Lamborghini Diablo Candy Pearl Orange fényezés
Fast & Furious matricák

Légterelők

Bomex lökhárítók és küszöbök
TRD motorháztető
APR Aluszárny

Futómű

Felnik

Dazz/Racing Hart M5 Tuners, 19"

Abroncsok

Yokohama AVS S1 285/30/19 hátul és 255/35/19 elöl

Felfüggesztés

Eibach állítható magasságú/keménységű szett

Merevítés

Eibach toronymeravítők

Fékek

Stillen/AP Racing 14” verseny fékrendszer 6 dugattyús nyergek, bordázott/hűtött/lyuggatott tárcsák

Utastér

Design

Stitchcraft Viper blue kárpitozás

Ülések

Sparco Pista Racing ülések
Sparco övek és övpárnák

Kormány

Sparco sportkormány

Műszerek

Greddy műszerek

Multimédia

Fejegység

Clarion VRX8271 TV/CD

Monitorok

Clarion VMA6481 6” wide screen
Clarion VMA9181 5.5”

Erősítők

2 Phaze Audio TD1500 Tube Driver
1 Phaze Audio TD475 Tube Driver

Hangszórók

2 Image Dynamics 12”
Clarion SRS 1691 6 ½”
Image Dynamics 6”

Egyéb

Egyedi neonozás és fénycsövezés
Sony Playstation